RECEPTION

We offer a comprehensive welcome through attention adapted to the needs of each person.

In the Integral Center we favor a close and respectful welcome, where we offer guidance, personalized attention and accompaniment to respond to the needs of individuals and families in different situations of vulnerability, always working with itineraries aimed at autonomy and personal promotion.

contact us

location and contact

FIND US ON THE MAP

CONTACT INFORMATION

E-mail

GIVE US A CALL DIRECTLY

+34 983307083

ADDRESS

INCOLA NETWORK INTEGRAL CENTER

C/ Olmo, 63 – 47010 Valladolid

WE ARE CONNECTED

Cobertura de necesidades básicas

Facilitamos información y orientación para favorecer la acogida, el acceso a recursos sociales y la cobertura de necesidades básicas a personas en situación vulnerable.

La entrega de alimentos y el ropero ayuda a cubrir sus necesidades más urgentes y básicas.

Les ofrecemos mediación intercultural y acompañamiento, especialmente a los servicios sanitarios, educativos y otros recursos para romper su soledad e inseguridad de las personas.

También ofrecemos apoyo especializado psicológico en colaboración con el Teléfono de la Esperanza y mediación familiar a través de OIKOS.

Servicio de Alojamiento

Los pisos de acogida temporal están dirigidos a familias en situación vulnerable. Contamos con un total de 18 plazas distribuidas en pisos de larga estancia (más de 1 año) y media estancia (entre 3 y 6 meses). Al entrar en el programa de acogida se inicia un proceso de intervención familiar que abarca itinerarios de formación e inserción laboral para su estabilidad cuando salgan del recurso de alojamiento.

La Residencia Nyumbani ofrece plazas de alojamiento a mujeres jóvenes sin cargas familiares que se encuentran en una situación de emergencia o sin recursos socioeconómicos. Su rutina diaria transcurre dentro de la residencia de estudiantes, creando un clima normalizado y de integración. Se crea un espacio de seguridad para potenciar su formación, empoderamiento e integración socio laboral.

Se coordinan actuaciones con la red pública y privada de servicios sociales.

Apoyo Jurídico

Ofrecemos acompañamiento jurídico a las personas migrantes y en situación vulnerable en sus relaciones tanto con la administración, como con diferentes instituciones jurídicas.

Prestamos asesoramiento jurídico a personas extranjeras en diversos ámbitos del derecho como Extranjería y Asilo, Familia, Violencia de Género, Menores o vivienda, por medio de abogado colegiado en el Colegio de Abogados de Valladolid, derivando en su caso al turno de oficio y de justicia gratuita.

Atendemos con cita previamente concertada llamando al 983307083 o a través del mail juridico@redincola.org

Impartimos formación para la obtención del informe de esfuerzos de integración, dotando a las personas migrantes de conocimientos sobre derechos fundamentales y constitucionales, así como herramientas que faciliten su proceso de integración efectiva en Castilla y León.

Colaboramos con el programa de Aprendizaje y Servicio de la “Clínica Jurídica” del Observatorio de Derechos Humanos de la Universidad de Valladolid.

Calor y Café

Ofrecemos un espacio de convivencia, donde relacionarse, compartir y disfrutar del tiempo libre, para la integración social de las personas migrantes. Un centro intercultural de acogida y encuentro para evitar que permanezcan necesariamente durante el día en la calle, procurando que estas personas no lleguen a la exclusión y marginación social.

Se desarrollan actividades interculturales, tienen acceso a un CiberAula y talleres de formación, acompañándoles durante la tarde con café y merienda.

Está abierto de domingo a viernes, de 17h a 20h.

Café Solidario

Acompañamos y apoyamos a las personas sin hogar que duermen en la calle o en espacios sin condiciones dignas para vivir. Compartimos un tiempo con las personas sin hogar recuperando el calor de la compañía con el objetivo de mejorar su calidad de vida y motivar su incorporación social.

Es un programa que se puso en marcha en el 2007, siendo pionero en Valladolid, ante la situación de desprotección y soledad de las personas sin hogar. A través de rutas por la noche recorremos diferentes espacios de la ciudad, y ofrecemos un alimento caliente como pretexto para romper con la soledad y el aislamiento en el que se encuentran. El acompañamiento se convierte en un puente para informar y orientar el acceso a los recursos sociales.

El impacto de este proyecto es alto, tanto para las personas beneficiarias al crearse relaciones de confianza que pueden llevar a que la persona se active para salir de la calle, como para el voluntariado, que descubre la realidad de pobreza y exclusión social, y se convierte en un agente de sensibilización.

Programa de Español para Adultos

Ofrecemos formación en español para extranjeros como herramienta fundamental para la integración: hace posible la comunicación, facilita las relaciones sociales, así como el aprendizaje de valores culturales.

Las actividades de alfabetización y aprendizaje del castellano se realizan en grupos pequeños, para una mayor atención personalizada. Se distribuye por niveles, desde el grupo de alfabetización hasta el acompañamiento en el proceso para la presentación al examen para obtener la nacionalidad.

Caminando Juntas

Facilitamos un espacio de crecimiento personal, formación y promoción de la igualdad de mujeres migrantes.

Desarrollamos actividades de aprendizaje del español y talleres de formación que facilitan el diálogo, el encuentro y la creación de relaciones entre las mujeres de diferentes culturas e identidades. El acompañamiento es una herramienta fundamental en el programa, creando un espacio para cuidarse y sentirse escuchada, promoviendo el empoderamiento personal y la participación.

Como complemento y promoción del programa se ofrece una ludoteca para los hijos/as de las participantes.

Proyecto Reanudar

Trabajamos para mejorar la calidad de vida de las personas migrantes en situación irregular acompañando la construcción de su nuevo proyecto de vida.

Atendemos sus necesidades básicas y apoyamos el proceso de regularización. Promovemos la realización de itinerarios formativos que potencien sus competencias, su inmersión lingüística y mejoren su empleabilidad. Fomentamos la participación de las personas migrantes en la sociedad y su acceso en igualdad de condiciones a los diferentes recursos y espacios.

Creemos que es necesario visibilizar la vulneración de derechos que sufre este colectivo y trabajar para que la inclusión sea una realidad para todos los migrantes.

Coverage of basic needs

We provide information and guidance to facilitate the reception, access to social resources and coverage of basic needs for people in vulnerable situations.

The delivery of food and the closet helps to cover their most urgent and basic needs.

We offer them intercultural mediation and accompaniment, especially to health services, education and other resources to break their loneliness and insecurity of people.

We also offer specialized psychological support in collaboration with the Telephone of Hope and family mediation through OIKOS.

Accommodation service

The temporary housing apartments are aimed at families in vulnerable situations. We have a total of 18 places distributed in long-stay apartments (more than 1 year) and medium-stay apartments (between 3 and 6 months). Upon entering the foster care program, a process of family intervention begins, which includes training and job placement itineraries for their stability when they leave the housing resource.

The Nyumbani Residence offers housing for young women without family responsibilities who find themselves in an emergency situation or without socioeconomic resources. Their daily routine takes place within the student residence, creating a normalized climate of integration. A safe space is created to enhance their training, empowerment and social and labor integration.

Actions are coordinated with the public and private social services network.

Legal Support

We offer legal assistance to migrants and people in vulnerable situations in their relations both with the administration and with different legal institutions.

We provide legal advice to foreigners in various areas of law such as Immigration and Asylum, Family, Gender Violence, Minors or housing, through a lawyer registered in the Bar Association of Valladolid, referring in your case to the public defender and free justice.

We attend by appointment by calling 98330707083 or through the mail
juridico@redincola.org

We provide training to obtain the integration efforts report, providing migrants with knowledge on fundamental and constitutional rights, as well as tools to facilitate their effective integration process in Castilla y León.

We collaborate with the Learning and Service program of the “Legal Clinic” of the Human Rights Observatory of the University of Valladolid.

Calor y Café

We offer a space for socializing, interacting, sharing and enjoying free time, for the social integration of migrants. An intercultural reception and meeting center to prevent them from necessarily remaining on the street during the day, ensuring that these people do not end up in social exclusion and marginalization.

They develop intercultural activities, have access to a CyberClassroom and training workshops, and are accompanied during the afternoon with coffee and snacks.

It is open from Sunday to Friday, from 5 pm to 8 pm.

Café Solidario

We accompany and support homeless people who sleep on the streets or in spaces without decent living conditions. We share time with homeless people, recovering the warmth of the company with the objective of improving their quality of life and motivating their social incorporation.

It is a program that was launched in 2007, being a pioneer in Valladolid, in response to the situation of lack of protection and loneliness of homeless people. Through routes at night we go through different areas of the city, and we offer a hot meal as a pretext to break with the loneliness and isolation in which they find themselves. The accompaniment becomes a bridge to inform and guide access to social resources.

The impact of this project is high, both for the beneficiaries by creating relationships of trust that can lead the person to become active in order to get off the street, and for the volunteers, who discover the reality of poverty and social exclusion, and become an agent of awareness.

Spanish Adult Program

We offer training in Spanish for foreigners as a fundamental tool for integration: it makes communication possible, facilitates social relations, as well as the learning of cultural values.

The literacy and Spanish learning activities are carried out in small groups for more personalized attention. It is distributed by levels, from the literacy group to the accompaniment in the process for the presentation of the exam to obtain the nationality.

Caminando juntas- Walking together

We provide a space for personal growth, training and promotion of equality for migrant women.

We develop Spanish language learning activities and training workshops that facilitate dialogue, encounter and the creation of relationships between women of different cultures and identities. Accompaniment is a fundamental tool in the program, creating a space to take care of oneself and feel listened to, promoting personal empowerment and participation.

As a complement and promotion of the program, a toy library is offered for the children of the participants.

Resume Program

We work to improve the quality of life of migrants in an irregular situation by accompanying them in the construction of their new life project.

We attend to their basic needs and support the regularization process. We promote the development of training itineraries that enhance their skills, their linguistic immersion and improve their employability. We promote the participation of migrants in society and their equal access to different resources and spaces.

We believe it is necessary to make visible the violation of rights suffered by this group and work to make inclusion a reality for all migrants.

X